Verhuizing

Het kan voorkomen dat je bij een verhuizing nog niet beschikt over een milieustraatpas, containerset of een afvalpas voor de ondergrondse container. Omdat wij verhuizingen niet van de gemeente doorkrijgen, is het van belang dat je dit aan ons bekend maakt. Wij zullen er dan voor zorgen dat je de juiste middelen ontvangt.

Bij het Goed Scheiden Loont systeem is de afvalstoffenheffing uit twee delen gaan bestaan, waardoor u apart betaalt voor het aantal keren dat u uw restafval aanbiedt.

De RAD bied de mogelijkheid om zelf een type restafvalcontainer te kiezen. De RAD maakt gebruik van 2 soorten containers voor het restafval, te weten een 140 liter en een 240 liter container.

Wanneer je verhuisd bent naar een woning waar nog geen afvalcontainers aanwezig zijn, kun je via het contactformulier of via info@radbv.nl een containerset aanvragen. Maak je gebruik van een ondergrondse container voor restafval en is er in de woning geen afvalpas voor het openen van de container aanwezig, dan kun je deze volgens eerder genoemde wijze aanvragen. Hiervoor dien je ingeschreven te staan op het nieuwe adres. Na de aanvraag worden de containers of afvalpas zo spoedig mogelijk geleverd.

Op het moment dat je gaat verhuizen of je nieuw vestigt in de gemeente, dan is de wisseling van het formaat de restafvalcontainer binnen 3 maanden kosteloos. Na deze termijn brengen wij een bedrag van € 35,- per container in rekening. Ook om een wisseling aan te vragen moet je je eerst bij de gemeente inschrijven op het nieuwe adres. GFT- en papiercontainers kunnen niet voor een ander formaat worden gewisseld.

Verhuizingen worden niet automatisch aan de RAD doorgegeven. Wij verzoeken om dit zelf aan ons door te geven. Lees hier meer over de toegangspas milieustraat.