Waar vind ik een overzicht van wanneer welke container geleegd wordt? Moet ik nog steeds een afspraak maken voordat ik naar de milieustraat kan? En wat kan ik het beste doen bij een storing van een ondergrondse container?

Antwoord op deze en andere vragen vind je op radbv.nl/veelgestelde-vragen-over-afval. Staat je vraag er niet tussen of heb je een (andere) melding of klacht? Maak dan een melding via de RAD-app (in het menu kies je voor ‘Melding maken’) of kies het contactformulier dat past bij jouw vraag op radbv.nl/contact.
Spreek je liever rechtstreeks iemand? Op werkdagen tussen 8.00 en 16.30 uur zit onze klantenservice voor je klaar. Je bereikt hen via telefoonnummer 0186 – 57 25 86. Een mailtje naar info@radbv.nl kan ook.

Antwoorden

Om je alvast op weg te helpen, vind je hier de antwoorden op de voorbeeldvragen die we aan het begin van dit bericht stelden:
  • Een overzicht van wanneer we welke container bij je komen legen, vind je in de Afvalkalender in de RAD-app en op onze website.
  • Ja, je moet een afspraak maken als je naar de milieustraat wilt komen om grof huishoudelijk afval te brengen. Dit kun je doen via de RAD-app (onder het kopje ‘Reserveringen’) en op onze website.
  • Als er een storing met een ondergrondse container is, kun je hier een melding van maken met de RAD-app. Onder het kopje ‘Melding maken’ kies je de container bij jou in de buurt die in storing staat om te laten weten wat er mis is. Als je dit liever telefonisch doet, kan dat ook. Tussen 8.00 en 16.30 uur kun je ons bereiken op telefoonnummer 0186 – 57 25 86. Laat ons weten om welke container het gaat (elke container heeft een nummer en je restafval, oud papier of gft) en in welke straat deze staat. Wij sturen dan zo snel mogelijk een monteur naar de container om de storing te verhelpen.

Meldingen via social media

Is je container per ongeluk niet geleegd of is er een pmd-zak blijven hangen bij je in de buurt? Maak hier dan melding van in de RAD-app of via onze website.

Meldingen die je als een reactie bij een Facebookbericht plaatst of die je via de Messenger stuurt, komen niet automatisch in ons meldingensysteem. Voor algemene vragen die geen haast hebben, bijvoorbeeld over iets dat we op Facebook of Instagram geplaatst hebben, kun je ons op werkdagen -behalve woensdag- natuurlijk wel tijdens onze openingstijden bereiken via de Messenger.

En heb je snel een reactie nodig? Mail dan naar info@radbv.nl of bel onze klantenservice op telefoonnummer 0186 – 57 25 86.