E-waste Race halverwege

We zitten al halverwege de E-waste Race! De afgelopen twee weken zijn leerlingen volop bezig om oude en kapotte apparaten te hergebruiken, te repareren of in te zamelen. Met zichtbaar enthousiasme zetten ze zich in – samen met hun docenten – en krijgen ze zelfs hele buurten in beweging. Oftewel: de race leeft!

De hoogtepunten van week twee:

  • Er zijn al 29 apparaten die via Marktplaats een tweede leven krijgen.
  • In totaal hebben de leerlingen tot nu toe 1.437 apparaten en 20.208 batterijen geregistreerd via e-wasterace.nl.

De docent van de leerlingen op de Groen van Prinstererschool vertelde dit over de strategie van de groep: “Vooral met elkaar veel enthousiasme en fanatiek zijn! Ze spreken met elkaar af en verzamelen regelmatig bij iemand thuis. Er gaat binnenkort ook iemand met een aanhanger met allerlei verzameld e-waste naar de RAD. Elke dag kijken we in spanning op het digibord of we nog altijd eerste staan en dat wakkert het fanatisme weer aan! Op school hebben ze ook een poster gemaakt en opgehangen en uitgedeeld!”

De tussenstand vind je hieronder:

Naam van de school Items Score
Groen van Prinstererschool 5.994 654
School met de Bijbel Sommelsdijk 8.204 486
De Wegwijzer 2.224 449
Koningin Beatrix 3.159 148
Willibrordusschool 742 133
Het Kompas 776 115
De Eendragt 51 69
De Bron 530 67
De Regenboog
Ollie B. Bommel