Soms kan De Bulk de streepjescode op de verpakking niet goed scannen en krijg je deze retour in het teruggeefvak rechts op de machine. Je kunt dan het beste wachten tot alle flessen/flesjes en blikjes gescand zijn. Doe vervolgens de geweigerde verpakking(en) in het ronde invoergat rechtsboven om deze alsnog te laten scannen. Komt het flesje of blikje weer terug? Dan herkent de machine de streepjescode niet of er zit geen statiegeld op. Doe het flesje of blikje dan in de pmd-container die bij De Bulk staat, zodat het alsnog gerecycled kan worden.